söndag 8 juli 2012

Dagens träningspass

Idag smällde jag till med ett riktigt långpass på mountainbiken. 74 km avverkades på grus- och asfaltsvägar på 3 h och 4 min. De första 40 min trodde jag att jag skulle smälla av, låren värkte och jag var beredd på att ge upp och vända hemåt. Men så är det alltid när jag ska cykla, så det var bara att köra på..  

Idag höll jag mig enbart på vägar eftersom det är så fruktansvärt blött och igenväxt i skogarna där jag brukar köra. Jag har därför bestämt mig för att köra mestadels grus- och asfaltsvägar den närmaste tiden, även om jag tycker det är roligare att köra i skogen.

Ska dock försöka få till lite teknikträning, eftersom jag känner att jag har mycket att hämta där. Jag är nybörjare på MTB och har varken tekniken eller farten med mig, så jag kör mycket på känsla och för att det är så himla roligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar